Rosendahlsträdgårdar



Reströtta kroppar behövde ut och promenera så Joe o jag tog en tur ut till Rosendahl på Djurgår´n.
Man blir ju glad bara av att vandra omkring där och titta på deras grönsaksodlingar och planteringar.







Vackra dahlior...




En god lunch hann vi med. Morot- o linssoppa med bröd och en sallad med rödbetor och en krämig fetaost!




Vi bestämde oss för att utöva lite självplock på blommor


Härlig bukett inte alltför dyr heller!

Allt som säljs och serveras här är biodynamiskt odlat. Idag såg det ut så här i grösaksdisken:



Lite nyskördade grönsaker och örter..

Även Rosendahl odlar tydligen vindruvor men jag har dock inte hört talas om någon vinproduktion.


Helt klart ett härligt ställe. Vi lärde oss att det fanns en massa mysiga bord och bänkar en bit utanför kaféets område där man kan inta sitt kaffe eller lunch så ett tips är att kolla ut en mysig plats först och sen köpa fika/lunch.


Gillar den här blomman skarpt! Någon som vet vad den heter? Anemon....kanske?
Det var en snygg kombo med de där blommorna och vippiga grässtråna till!

Kommentarer
Postat av: Helene

Jag tror jag vet chokladblomma! Det ser ut som blommorna Micasa planterat i krukor på Solsidans gård och dom doftar CHOKLAD!

Kram /H

2011-08-25 @ 20:40:26
Postat av: Therese

Chokladblomma verkligen något i min smak!!!

2011-08-25 @ 22:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0