Herrgårdsliv....

Vi lämnade hemmet i en hagelstorm utan dess like mot Tammsviks Herrgård. Tre glada par som var laddade för lite sköna dagar i gott sällskap med bad i pool o jacuzzi, god mat o dryck samt relax! Vi var helt inne på att det hela fick bli en inomhusvistelse men när vi kommit en bit på vägen sprack himlen upp och solen kom fram och vi bjöds på kanonväder i dagarna två på Herrgården!
YES, äntligen kändes det som sommar!!!!!
 
Tammsviks Herrgård
 
 
Mitt första dopp för i år!( Mälaren)
 
Sedan tränade, badade och bubblade vi hela eftermiddagen och hade det urgott!
Förfriskningar på sollterassen!
 
 
Ann, jag och Kia
 
Joe, Micke o Stefan
 
Vi åt SÅ gott allihopa nere på resturangen i Herrgården. Kocken Johan gjorde ett superjobb och det fick han höra från oss också!
 
Min förrätt: Cheviche med pilgrimsmussla, krutonger o limeaioli
 
Halstrad röding
 
Min underbara varmrätt: Risotto med sparris och jordärtskockschips
 
Grillad majskyckling
 
 
Gösfilé med färskpotatis, primörer o skirat smör
 
 
Citronsorbet med minimarshmallows och jordgubbsgelérulle med citronmousse
 
 
Smultronsorbet med kladdkaka och en rabarbershot
 
Vaniljglass med jordgubbar och kolasås!
 
Min frukost!
 
Frukostutsikten!
 
Kia o jag tar morgondopp!
 
Sen blev det att chilla och sola växelvis med sköna dopp i poolen tills det var dags att åka hem!
 
Ett väl värt GROUPON-erbjudande! Vi kan verkligen rekommendera denna Herrgård både för konferens och nöje!
 
TACK FÖR FIXET MICKE! Tack alla för härliga, oförglömliga dagar och många skratt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0