Rödbetssoppa Borsjtj, pannkakstårta och Petter 8 år!

Vi firade Petter som blivit 8 , på fredagskvällen! -Hur kan han redan blivit 8 år? Tiden går fort, det är bara att konstatera.

Vi bjöds på Borsjtj, rödbetssoppa och det var roligt att smaka -jag har aldrig provat förr. Supergott och fräscht och det passande med soppa i det höstlika vädret igår!!! Brrrr!



Borsjtj med gräddfil och saltgurka och hembakt bröd


Petter som öppnar favoriten: Gröna kulor!

Vad önskade sig då denne 8 åring i födelsedagspresent? Jo, fotbollsbilder och endast fotbollsbilder!

Till efterrätt: Pannkakstårta:



Slurp!

En kall, regnig och blåsig helg har vi tydligen framför oss. Just nu är det 7 grader, det regnar och blåser jättemycket! Usch! Mannen jobbar hela helgen så vi tar det lugnt med en liten enkel middag ikväll. Idag blir det lite hemmaplock o städ. Tur att jag får njuta av blomsterprakt här hemma idag, jag fick så fina blommor i onsdags på vår Gårdsfest på jobbet!♥


Passar ocks på att visa krukan Björk som barnen gav sin mormor i present. Hon var här och hämtade den i veckan för vi ville inte ta med den på Ålandsbåten!

Känner ni igen krukan från Tv 4 Nyhetsmorgon? (Av keramikern Maria Holmberg)
 
Vi har också fått leverens av Joes konstvinst från vårt årliga besök på grannens konstutställning uppe på Söders höjder. Jag skall försöka hitta en plats åt den på nån vägg härhemma idag.

"Oliver" En akvarell av Ulla Bergström målats i Spanien

Nu skall jag bortse från vädret och ta tag i den här dagen!
Ha en skön helg och ni som befinner er utomlands i värmen -NJUT!


Kommentarer
Postat av: ann eklund

Såg ju alla härliga blomster i går, jättefina och så många, härligt !!



2012-06-03 @ 11:39:38
Postat av: Matgalen

Tack för besöket Annsan! och blomman!

2012-06-03 @ 22:33:26
URL: http://matgalen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0