Lax med tapenade och fetaost

 
Gjorde en ny laxrätt i söndags på Söndagsmiddagen, efter ett tips av Sagas kompis Julia. Lax i ugn med tapenade och fetaost. Konsum hade extrapris på laxsidor så en son fick det bli!
 
 
 Fetaost och Tapenad- lite grekisk kombo till laxen
 
Ett enkelt recept. Bara bred på tapenad över den lätt kryddade laxen och smula fetaost över. Om man använder laxfilébitar lägger man dem på en bädd av spenatblad!
 
 
 
 Denna rätt uppskattades mer av de vuxna än tonåringarna! Men jag gillade den mycket om man får säga det själv!
 
Bacillerna frodas här hemma och på jobbet! Hosta som sitter i hur länge som helst verkar vara denna virus signum, plus en grym förkylning. Jag försöker sprita och decificera in min hostande, snörvlande dotter!!! Men försöker även skämma bort henne lite. Detta är en superfräch lyxläsk som vi festar på ibland! Mandarinsmak! Mmmmmmm
 
Kommer också i en snygg flaska med patentkork som man kan använda till vatten sen!
.........eller dekoration!
Min fina nya bricka med lite lull lull! Står nu på vårt nyoljade köksbord som Joe kämpat med!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0