Pasta med svamp !

Veckorna går så snabbt. Den här veckan har det bara lagats tråkig snabbmat i casa Skoglund. Färdigköpta köttbullar, gulaschsoppa på burk osv.........nej nu kommer helgen imorgon då ska det bli nåt gott!
Efter makens och mitt relaxbad i 36gradigt vatten skall jag åka hem och sippa på en sån här goding:



Martini bianco -min favorit!

Detta recept tänker jag pröva imorgon kväll. Med magen full av pasta och ett gott rödvin somnar jag säkert sött i soffan!

Pasta di Piero Moreno, 4 portioner

300 g karljohan (eller valfri svamp som portobello eller färska skogschampinjoner) Jag tänker ta mina kantareller!
1 gul lök
5 dl vispgrädde
100 g parmesan
salt och svartpeppar
ev. färsk tryffel
valfri pasta (för mig blir det färsk tortellini!)

1. Koka pastan al dente.
2. Skär svampen i bitar och hacka löken.
3. Fräs svampen i smör så att den får stekyta. Lägg i löken och fräs tills den blir gyllengul.
4. Tillsätt grädden och låt allt koka upp. Låt sjuda i några minuter.
5. Riv ner parmesanen i såsen. Salta och peppra.
6. Häll såsen över pastan och vänd om. Smaksätt gärna genom att hyvla över färsk tryffel.


Kommentarer
Postat av: Helene

Hallooooo

Just hemkommen efter en superbraig föreläsning så var jag tvungen att kika in, Mmmmmmm vad mycket smarrigt! Men nu är klockan snart 23.00 så det närmaste i ätväg blir tandkrämen!

2010-10-14 @ 22:57:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0