Bortskämd i dagarna två......

Nog för att jag gillar att laga mat men ibland är det skönt att få middagen serverad när man kommer hem från jobbet eller som igår när jag varit o tränat och sen kom hem till denna goda mat á la Joe:

....
 Tortillas med tacoköttfärs! 

Här kommer recept på hemgjord tacokryddmix:

1 msk chilipulver

1 msk anchochilipulver

1 tsk paprikapulver

1 tsk mald spiskummin

2 tsk torkad oregano

1 tsk chili flakes

3 krm salt

2 krm råsocker

Mät upp och blanda alla kryddorna och förvara i en burk med lock. Chili flakes, alltså torkad smulad chili, kan uteslutas om man inte gillar chilihetta.

Till 400 g köttfärs använder man 2-3 tsk av blandningen.
(Recept: Allt om mat)

Och, idag blev det denna goda gryta med kyckling och ris! Jättegod Joe!


Har nu provat det nya julkaffet från Zoega mitt omdöme blir:




Gott!
Dessutom bryggt i vår nya bryggare (vår gamla har läckt ett bra tag så det fick blien tidig julklapp!)
gjorde kaffet ännu godare!



Nu sitter jag och letar recept till jul. Jag vill hitta en god fräsch sill och nåt grönt till julbordet. Dessa julsallader (nedan)från tidningen -buffé kanske kan va nåt men om någon har ett kanon sillrecept så tar jag tacksamt emot!!!!!



eller




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0