Lördagsmiddag på GRILL


Resturang Grill på Drottninggatan 89. Drivs av kockarna Melker Andersson och Danyel Couet samt Björn Wallentin.
Vi åt en god middag här efter den härliga föreställningen: "Riktiga män" på Maximteatern. -Super bra och rolig!!!!

Som alltid konstaterar jag att jag behöver en ny kamera -fotar just nu med mobilen. Dessa bilder gör verkligen inte rättvisa åt all den goda maten vi beställde in men är bättre än ingenting. Dessutom är det ibland lite pinsamt att fota på resturang har jag börjat tycka.

Joes mat BBQ grillad oxkarre med tortillasbröd, guacamole, salsa fresca och cheddarost samt gräddfil. En riktig höjdare där köttet var så välsmakande och tillbehören perfekta till.


Mitt grillspett ser inte mycket ut för världen MEN det var så gott och fint kött med en bakad potatis och vitlökssås till- Köttet i denna rätt hamnade på topp 2 i mitt liv hittills.
Tillmaten drack vi ett Ripassovin: Zenato Ripassa -Så gott!(Finns på Systembolaget!)


En helt underbar cheesecake som absolut höjdes av clementinslushen -helt suverän!!!


Joes glace au four. Under marängen gömde sig sockerkaka, glass och jordgubbar.


"The gang" -mätta och belåtna, hit kommer vi tillbaka. Tack för en super trevlig kväll Mamma och Freddan!!!!
Resturang Grill får absolut MVG+ av mig!Både miljön, personalen och maten var super.♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0