Fräsch Yoghurtglass med lime och citron



Mitt andra försök att göra en fräsch yoghurtglass! Det gick lite bättre den här gången. Man måste sätta på glassmaskinen så den snurrar innan man häller i glassmeten- har jag erfarit- annars fryser den snabbt fast och maskinen orkar inte vispa runt! Men skam den som ger sig!!!!!!

Mitt recept på denna glass: blir ca 6 glasskulor
3 dl vaniljyoghurt
1 pressad lime (saften + skalet)
½ pressad citron (saften)

Blanda ihop och häll ner i glassmaskinen (som snurrar! ;))



Jag serverade med frysta hallon och skivad kiwi!
FRÄSCH o LÄTT avslutning på en god middag. Jag skulle välja den här desserten
efter en mastigare middag tex  pasta eller kött!








Videokväll i casa Skoglund och inte en Zombie så långt ögat når!!!!!!



Myskvällssnacks!



Det onyttigare alternativet med mina favoriter: Sombreros.....SUCK!



Det nyttigare alternativet för mig just nu......Morötter, gurkstavar, druvor,
macadamianötter,hommus och oliver i olika kryddingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0