Färsk pasta och bamsestora köttbullar de lux

Ernst gjorde ju färsk pasta i Sommar med Ernst så det tänkte jag också prova att laga till. Super lätt recept:3 dl vetemjöl, 3dl durumvetemjöl och 3 ägg -körs i matberedare.
Men sen började det hårda jobbet med att kavla ut den där stenhårda degen!
Jobbigt var det att kavla som tur var fick jag hjälp av Lennart men vi fick kämpa bra båda två!
Har verkligen förstått vikten av att ha en pastamaskin!!!! Färsk pasta ska vara tunn och den här blev lite för tjock....men skam den som ger sig. Jag ska prova igen snart!
Till pastan åt vi (som tur var) Stefans stora bamse köttbullar med krispig bacon och cheddar ost, i en smakrik tomatsås som fått koka ihop länge och väl.
Lök och vitlök brynes i smör....
Tomatpuré, krossade tomater och färska tomater samt kryddor, allt bubblar ihop länge så sötman kommer fram....
....och sen i med de stora köttbullarna som får koka med. (Det kom ett gäng till sen i grytan....om nån undrar över storleken på köttbullarna så kan jag säga att de var stora som en snöboll ungefär, vi hade stora stekpannan alltså.).
Full aktivitet......
Diskgänget!
Mysfaktor i uteköket!
Nattinatti!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0