Tzatziki...


Tzatziki denna underbara sås. Alltid fräsch och god på sommaren tycker jag. Jag lärde mig, jag tror det var förra sommaren, att även ha i olivolja i tzatzikin (Tack Annsan) och det blir genast lite mer äkta Grekland!

Jag köpte den här yoghurten "Turkisk Meze" på 1 l tetra och den funkade superbra!

Hittade en sån här fräsch  sallad på nån blogg som jag provade : Bara kuber av vattenmelon, fetaost och sen ruccola- det var verkligen en kanonkombo! Prova den!



Min middag igår kväll, i min hostiga ensamhet.....Ett barn på festival, mannen på landet och son och flickvän var och badade i Gömmaren! Härligt med sommarbad. Jag tänker ta igen det när min hosta försvunnit och bada, bada, bada! Så vi får hoppas på bra vatten temperaturer. Joe ringde just och berättade att det var 20 grader i vattnet uppe på landet. Det låter hoppfullt!

Tips på andra Yoghurtsåser:

Yoghurt
1 klick röd currypasta
lite honung
(till kyckling eller fläskkött)

eller

yoghurt
stark sweetchilisås
går bra till det mesta

eller

yoghurt
finhackad dill
rivna morötter
sommar eller salladslök (hackad)
(en liten klick majonäs om man vill)
till fisk...


Kommentarer
Postat av: Ann Eklund

Helt underbara bilder o goa recept :)! Kram Ann

2011-07-23 @ 11:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0