Väddö gårdsmejeri

Vi tog en liten tur till Väddö Gårdsmejeri som ligger nära Älmsta. Jag blev ju så glad när jag i vintras hittade deras produkter på ICA Liljeholmen. Kul när en liten gård på landet som man själv upptäckt lyckas, och hittar vägar ut i landet så de får sälja i större utsträckning.
Vi passade på att fika/ dricka thé och äta Väddökakan - Väddös egen ostkaka, kryddad med kardemumma och mandel- och gårdens hemgjorda glass!
Inne i caféet har de gjort så mysigt och bondskt med gamla  väggbonader, lantliga tapeter, gamla kaffekoppar och assietter osv.
På jakt efter en rödvinsost provsmakade vi glatt. Ortalaosten har jag provat förr den är mer som en mild Brie och nu ville jag smaka en lite smakrikare ost. Namnen på ostarna inspireras av orterna i närheten. Arholmaost, Grisslehamnsost, Fogdöost m fl.
Hammarby blå är den ost jag tänker prova nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0