Mateusfat på min önskelista

Ett riktigt stort bra fat att lägga upp läckerheter på finns just nu på min önskelista!
Är förtjust i det här spetsfatet från Mateus i svart, eller möjligen i vitt eller grått:

Tänk om jag haft ett sånt fat att lägga upp dessa godsaker på.....!


En bild från förra höstens skaldjursfest

Jag tycker om stora uppläggningsfat även för t ex sallader. Istället för att gräva i nån djup skål så känns det fräschare och mer överskådligt på ett fat!

Denna urgoda caesarsallad som min syster gjorde i somras hade väl gjort sig alldeles förträffligt på ett stort spetsfat från Mateus!!!


Länna möblers webshop har massor av fint porslin från Mateus, gå in och titta HÄR får ni se!



Extra roligt tycker jag det är att Mateus porslin kommer från Portugal eftersom vi har lite anknytning till det landet genom släkten och vi har varit där och semestrat många gånger!

Tänker passa på att visa en mysig bild från det jag förknippar med Portugal och semester:.

Ett litet semester mellanmål med goda närproducerade råvaror och gott vin!
Här ett lantbröd från lokala bageriet och ost och vin från Alentejo regionen!

....äh det får bli en bild till!


Ännu ett mellanmål med denna underbara ost, honungsmelonsallad med rostade pinjenötter, oliver och ett pärlande rosévin -kan det blimer semester än så?!

Längtar verkligen dit så här i höst regnet!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0