Man får hålla humöret uppe

Min fina Lucia i tovad ull som jag fick i julklapp förra året
 
Jag hade världens otur på Lucia! Mitt under luciafirandet halkade jag i snön och bröt handleden -två ben där inne gick av- och det var smärtsamt kan jag intyga!
 
De två bilderna nedan, får symbolisera min luciadag helt enkelt! Sjukhusvistelse som innebar röntgen och väntan sen tillrättaläggning av ben och röntgen igen. Sjukhusets personal var vrkligen trevliga och proffsiga men väldigt stressade....stackars dem- också!
Fem timmar senare med gips på plats, fick jag äntligen äta något,  hade då inte ätit på 10 timmar!!!!Jag började då ändå känna mig tacksam över att jag inte behövde opereras, många patienter omkring mig låg och väntade på operation, och tacksam över att jag hade en arm till, samt väldigt glad över de starka smärtstillande tabletter jag fick utskrivna som gjorde så jag sov till kl halv elva dan därpå!
En smärre pärs men de finns dem som har det värre!
 
Nu är det bara att gilla läget och vänja mig vid en arm som väger rätt mycket och anpassa mig till att vara sjukskriven i fem veckor....Tur att familj och vänner kommer att vara lediga rätt mycket i desa jultider! Så man får lite sällskap!
 
Simsalabim...Aj aj aj! Så fort det kan gå ibland i julstressen!
 
Min snälla familj har nu servat mig med mat o dryck i dagar tre! Kan snart själv laga mat igen men för tillfället har jag haden i högläge!
Sagas goda ungnsrostade rotfrukter med oliver, timjan och fetaost!
 
 
Utanför vårt fönster just nu käkas det frön som bara den. Fåglarna måste hålla värmen......
Vackert med vinter......men HALT!  Ta det lugnt i julstressen allihop och sanda och använd broddar!!!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kompis! Otur som bara den! Hoppas du finner julfrid och så ändå. Vi får ses i januari istället... Bamsekram Ingela

2012-12-17 @ 12:07:17
Postat av: Helen

Min Skrutta! Snart kommer jag till dig...åh då ska du få världens största KRAM!!!!

Svar: jag längtar!
Therese

2012-12-20 @ 15:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0