Vintern är här

Det har varit en hektisk men bra vecka. Med två höjdpunkter: Vi hade ett super trevligt föräldramöte på jobbet! och det kom snö!!!!! Efter höstens regnande stod det plötsligt klart  för mig hur mycket jag saknat snön och ljuset som kommer med den!
                               Vår baksida idag på morgonen. Härligt!
 
 
                                       Kärt besök i veckan; Tindra var här!
 
 
 
Och så lite middagar från veckan: Jag har ju fått massor av svampar av min gamla kollega Monkan och hennes Olle. Joe har förvällt och fryst in allt ihop. Så nu gjorde jag (a la GI) pannbiffar med en sås på grädde, italiensk kalvfond och lite svarta vinbär, som fick bubbla ihop. Till pannbiffarna -uppfräst strimlad purjolök och trattkantareller! Et  Voila!:
 
               Pannbiff med purjolök och trattkantareller och gräddig sås
 
Efter en intensiv fredag,  som avslutades på IKEA och citygross, var vi äntligen hemma och kunde laga lite mat. Vi prövade en ny kycklingsallad som jag läst receptet på för länge sedan, kommer inte ihåg var, och den var god.
 
Här kommer receptet:
4 port
Färsk kycklinglårfilé ca 600 g Steks och kryddas med salt, peppar och grillkrydda!
Ruccola
färsk rosmarin (finhackad)1 näve
3 stora avocado
bönor (sköljda)-jag tog stora vita bönor, kidneybönor och en blandad böntetra-alla från go green!
Apelsinfiléer från 2 apelsiner
 
Skär ruccolan lite mindre,blanda med finhackad rosmarin. Lägg på ett stort fat. Lägg på bönorna, avocadon i klyftor och sist kycklingen och apelsinfiléerna!
 
Häll på olja och någon god balsamico!
 
Joes vintips:(från Metro eller DN....?)
 
                                                                     V, från Spanien
 
Sen avslutade vi kvällen med "På spåret" på TVn och en premiärglögg nämligen Blossas årsglögg med smak av Yuzu Ingefära-en asiatiskt inspirerad smak. GOOOOOOOOOD!
 
Nu blir det frukost och sedan åker vi till Enköping där Wille har match!
 
Trevlig helg i snömyset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0