Grytsöndag...sjuksöndag:(

Söndagsmiddagen med syrrans familj blev inställd denna söndag. De är sjuka, och här hemma är son och man sjuka. Jag springer omkring här som en annan Florence Nightingale med dricka, panodil och glass.
Jag bestämde mig för att göra nån enkel middag idag. Det blev en lergryta in i ugnen med kyckling -den sköter sig ju nästan själv!

Jag fyllde grytan med skivad kycklingfilé, lök, vitlök, paprika, krossade tomater, ajvar relish, hönsbuljong, eritreansk chili och vitlökskrydda samt lite salt, peppar och paprika pulver.


Sen fick det bubbla ihop i ca en timme.


Annars har helgen bjudit på mycket god mat. Mannen och jag tog en tur till Nyköping på lördagen för att titta på Willes match. Vi passade på att äta god lunch på en Indisk resturang innan matchen -det var jättegott! Sen hejade vi och var nervösa som bara den i en thriller i Rosvallahallen mot Nyköping. Om Fik (=Flemmingsbergs IK) vann skulle de inte behöva kvala för att hålla sig kvar i elit......och efter hemska slutminuter vann de med 3-4! Yes!!

Kul att sonens klassföreståndare, Alexandra, från hans gamla hockeyklass kom och kollade på matchen och sina gamla elever. -Härligt med engagerade lärare!!!

Hemfärden blev en mardröm i vidrigt väglag och folk som har no respect överhuvudtaget för halka, dålig sikt och snöfall. Usch!!!!! Men vi blev glada igen när vi fick varm mat och ett glas rött i magen tillsammans med goa vänner.

Vi åt Stefans goda koreanska biff wok med grönsaker, sesamfrön, sesamolja, rostad vitlök och risnudlar- Jättegott!
Tack för en trevlig kväll!

Jag avslutar med några idolbilder på sonen och laget FIK i lättad glädje:

Idolfoto!



Puh....det gick vägen trots att Nyköping tog ut målvakten och hade press i slutminuterna!

Laddar nu upp inför en ny vecka framför TVn med en mysig liten hund iknät: Tindra är här och hoppar från knä till knä för lite mys!


Kommentarer
Postat av: stefan

Hej gillar din blogg jätte mycket :) och ännu mer nu när man inte är hemma i sverige . Längar hem till god mat o goa vänner .

Blogga på och laga på :) kram stefan

2012-02-20 @ 21:42:47
Postat av: Therese

Tack Stefan. Ja man kämpar på......Har ju några läsare nu som jag hoppas man kan inspirera till nya mat-stordåd! Du får samla ideér i Wien till nästa middag hemma i Svedala! Kram till dig också!

2012-02-21 @ 17:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0