Knytkalas/spelkväll med pajer




Trettondagsafton!
Vi fixade knytkalas och spelkväll. Alla gjorde pajer ......
 Mums -det är verkligen gott med paj och en god sallad till!  Ibland är det ju skönt att inte ha fokus på maten utan på aktiviteten.


Tomat och Philadelphiapaj


Tacopaj


Chorizopajer och Laxpajer med saffran


Vår goda sallad på mitt fina julklappsfat...

Ett litet collage ifrån spelkvällen:


Länge sedan jag skrattade så mycket! Vi spelade "Absolut överrens" där man spelar två och två och ska försöka tänka på samma saker under olika rubriker.-Så kul spel! Sedan spelade vi ett frågespel: Qube! Där vinnaren blev Joe!

Kul att Saga, Wille o Felicia var med och spelade....
Tack kära vänner för en super god och rolig kväll!

Här kommer receptet på min Tacopaj:
Pajdeg:
4 dl mjöl (jag tog 2dl vete o 2dl rågmjöl9
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
50 g margarin
1 ½ dl filmjölk




Fyllningen:
600-700 g köttfärs
1 st gul lök
1 1/2 påse taco-kryddmix
1 dl vatten
2 st tomater
4-6 st feferoni



Topping:
2 dl crême fraiche
4 msk majonnäs
2 dl riven ost
3-4 st pressade vitlöksklyftor

Blanda och bred toppingen ovanpå pajen. Grädda 10-15 min i 250° tills ytan fått vacker färg.




Kommentarer
Postat av: stefan

Tack själva ,det var jätte kul och gott :)

trotts att jag inte vann ;)

2012-01-07 @ 13:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0