Maddes Veckosallad

Jag kom på att jag förut brukade göra en vitkålssallad som håller 1 vecka i kylen. Det var min kompis Madde som jag pluggade med, som gav mig receptet. Idag tyckte jag det var dags att pröva den igen! Skönt att ha en färdig sallad i kylen att bara plocka fram. Den är också god på knäckebröd om man är sugen på kvällen!

Ingredienserna!

Här kommer receptet:

Maddes veckosallad

1 vitkålshuvud
6 st morötter
1 liten purjolök
2 st paprikor 

Dressing:
1dl vatten
1dl äppelcidervinäger
1dl rapsolja el olivolja
0,25 dl strösocker, råsocker eller candrel sötningsmedel
1,5 msk italiensk salladskrydda eller salt eller favvokryddan nr 1 här hemma: Bella bella Mozzarella!

Gör så här:

Strimla vitkålen.  purjon och morötterna i en matberedare eller för hand (jag gör allt i maskin –älskar köksmaskiner!)Koka upp vatten, vinäger, olja, socker och kryddning. Häll den varma dressingen över salladen och rör om! Ställ i kylen där den håller sig i 1 vecka!



Annars idag äter vi Het köttfärsgryta med chorizo och lök!


Jag trodde att jag skulle få gå och slappa framför Sveriges mästerkock men det var inte idag tydligen......? Får gå in och kolla på TV4 play om jag missat nåt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0