Fredagsmiddag med Caesarsallad


Min snälle man hade köpt god torr cider till mig till vårt lilla afterwork så här på fredagen!

Jaha då var det dags för en Ceasarsallad. En klar favorit som jag ätit många gånger, men det här var första gången jag gjorde en....konstigt nog. Det viktigaste med en Caesarsallad tycker jag är att baconet är knaperstekt,  kycklingen välkryddad och att dressingen är gooooood!

Jag bestämde mig för att göra min egen dressing och googlade på recept och jag hittade alla möjliga kombinationer av ingredienser så jag gjorde min egen tolkning och mix av dessa och blandade en caesardressing på en höft!

Ingredienserna till min Caesardressing....( i glasburken finns sardeller)plus lite honung som jag använde och smakade av med.


Vår goda fredagssallad. Det blev bara jag och mannen till middagen ikväll, ungdomarna hade fredagsplaner....

Jag kommer ihåg en Caesarsallad från i somras, när vi var på landet, som syrran gjort.

Längtar efter sommaren nu.....

Full fart mot helgen alla bloggläsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0