Egen Müsli och lördagsgott!

Härlig lördag som innehöll lite vårfix här hemma. Sen tog jag  o mannen en tur till Liljeholmens galleria och besökte bl a ICA Liljeholmen för att köpa lite ingredienser till min egen mÛsli. Jag brukar ju alltid köra mûsli o yoghurt till frukost i veckorna och har börjat tröttna lite på de produkter som finns i affärerna bl a denna:

Pauluns müsli som är ok men dyr!! tycker jag.

Jag köpte puffat dinkel, havreflingor, rågflingor, pumpafrö och kokosflakes på lösvikt:


Sen blandade jag i en påse typ branflakes och en påse blandad torkad frukt o bär  samt lite torkade aprikoser.



Och tata! :

Min egen müsli!

Känns skönt att ha två stora burkar müsli i skafferiet till alla vardagsmornar.



Men nog med nyttigheter denna lördag! Vi köpte även lite fikabröd som vi tänkte mumsa på i årets första utefika på baksidan i solen men det var lite för kallt faktiskt så vi satt inne och åt favoritkakan: vit choclatechip med macadamianötter!

Bloggerskan herself med vårfixad soffa -äntligen vit igen!


 Vi tog en biokväll med middag i Söderhallarna och denna goda snackstallrik med bl a chilicheese tops och chilimajonäs intog jag tillsammans med ett Rieslingvin. Lördagsgott!!!

 
Chilicheesetops, lökringar och ostpinnar med chilimayo

Sen tittade vi på filmen "The Ironlady" om Margaret Thatcher. Den rekomenderas varmt! Vad otroligt duktig hon är den där Maryl Streep! Gå och se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0