Sommaren är här!

En av årets varmaste dagar hitills åkte vi iväg till Skansen med jobbet!
Djuren var så lagom pigga i värmen!

Vargen sover......


Älgarna slöade......

Många inhängnader verkade tomma för djuren gömde sig nånstans i skuggan.
Lillskansen har tyvärr byggts om och vi hade svårt att se några djur där men det fanns mycket att klättra på och tunnlar att krypa i....dock inte helt ultimata förhållanden när man har många barn att hålla koll på !
Dessutom endast EN toalett! Hur tänkte de då????

Ja ja utflykten blev ändå trevlig. Djurgårdsfärja åkte vi både dit och hem och det var nog höjdpunkten. En god matsäck hade vi alla med oss! Matsäck är ju alltid en hit!

Jag åt en matig sallad med quinoa, fetaost och Bayonneskinka


I min trädgård just nu växer rabarbern så det knakar och gräslöken blommar. Blev så sugen på gräddfil med gräslök men jag hade ingen sill hemma så det fick bli med en bit lax till!

Gräslök i blom


Finns det nåt enklare och godare än lax?




Gullvivor -en av mina favoritblommor

Vi planterade en Gullviva de första fem åren vi bodde i vårt hus och nu har de fem plantorna ynglat av sig och vi har halva gräsmattan full och Joe är så snäll och klipper runt alla gullvivor för min skull!
 ♥ Puss på dig för det Joe!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Tja!

Har du provat dom där påsarna med färdiga såser som man häller på laxen och sen in i ugnen? Från Abba tror jag...jätte gott iaf...och enkelt :-)

2012-05-25 @ 22:16:17
Postat av: Matgalen

Neej de har jag inte testat -detkanske är nåt?!Måste prova den med pesto tror jag.

2012-05-29 @ 15:34:06
URL: http://matgalen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0