Thaikyckling och fin Hortensia!


Måndagsmassaman och nyinköpt underbar Hortensia som jag köpte idag för mitt Interflora presentkort som jag fick till min födelsedag av "svärisarna". TACK Karin & Pat!

Hektisk dag idag men jag har fått supermycket gjort på jobbet. Sen var det härligt att mötas av en söt, glad hund när jag kom hem. Tindra är kvar hos oss tills på tisdag. Hon ligger på en filt på golvet i köket när jag lagar mat och det är verkligen ett trevligt sällskap. Bara jag och sonen till middag idag men några matlådor skall göras...Det fick bli Massamankyckling!


Ingedienserna förutom kycklinginnerfilén

Jag fräser upp kycklingen i olja och tar i en msk massamancurrypasta och fräser tillsammans sen i med en burk kokosmjölk, limeblad, 2-3st, och en hönsbuljongtärning. Sen är det bara att låta det bubbla ihop tills kycklingen är färdig. Grönsaker fräser jag på sidan så de blandas i och fortfarande är krispiga. -paprika och purjo blev det och jag tog nudlar idag men annars är ju jasminris gott till!

På spisen....


Mina fina ätpinnar som jag köpt i Oriental city, Colindale -London

Så en närbild på min fina Hortesia:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0