Enkel biffstroganoff och laxrätt plus ett fynd!

 
 
Biffstroganoff på köttfärs
 
Blev så sugen på Biffstroganoff häromdagen men hade inget kött hemma så jag provade med köttfärs och det blev helt ok! Biffstroganoff var min älsklingsrätt i skolan när jag var yngre och jag ville få till just den smaken och jag tycker att jag lyckades rätt bra.
Jag fräste köttfärsen i olja med lök riven och hackad samt tomatpuré. Hällde sen på vatten och oxfond och lät bubbla ihop med lite kryddor bl a svartpeppar och paprikapulver. Sen i med gräddfil och smaka av med Dijonsenap.
 
Fredagsmiddagen blev lax iugn med tomat och saffrans crème fraiche och räkor....
 
Har äntligen hittat ett underlägg till vinflaskor -som jag letat efter! Hittade denna på Indiska för 99kr Åh vad jag gillar den!!♥
 
Mitt fina underlägg från Indiska som egentligen är en ljusstake till blockljus!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0