Besök på Carl Larssongården i Sundborn

Jag och mannen gjorde en liten roadtrip till Dalarna och Sundborn. Jag har så länge velat besöka den gården - och det var så kul att se och få en guidad tur runt i huset. Vi hade en riktigt bra guide och både Joe o jag kände historiens vingslag och var nöjda.

I Dalarna passade vi också på att besöka Nusnäs, där dalahästarna tillverkas och det var också kul att se.

Här kommer bilder från resan:

På väg in i Carl Larsson- och inte minst Karin Larssons hem. Helt klart föregångare när det gällder heminredning och föräldraskap! Jag blev imponerad av Karin som inte bara tog hand om hus, barn och man utan också själv var konstnär och innovativ inredare.

 

 

Dalahästtillverkning

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0