Afternoontea på Tea & Garden

Jag och Saga var på afternoontea på ett litet ställe på Dalagatan, Tea & Garden. Ett mysigt och familjärt ställe och det var väldigt gott! Jag behövde trösta mig litet efter arbetsterapeutens dåliga nyheter om min handled som är för stel och kräver smärtsamma tänjningar 6 gånger om dagen. Om den inte ger med sig blir det ny röntgen och tillbaka till ortopeden.......så jag tänjer på och hoppas på det bästa. Aj, Aj!
Våra goda sandwichar med bl a cheddarost o krasse, fetaost o soltorkade tomater, lax o cremecheese, skinka o pepparotsgrädde.
 
 
Ett måste på afternoontea: våningsfatet!  Vilka goda marmelader på översta våningen; äpple-kanel, lemon curd och hallon!
 
I vårt te-paket ingick två sandwichar var, varsin scone med marmelad och clotted cream, en kanna te samt dagens tårta. Saga och jag valde en kanna klassiskt svart te assam och ett fruktigare Fiesta med smak av bl a vinbär!
 
Dagens tårta; Chokladtårta med körsbärsfyllning......
 
Lite gladare och mycket mätta rullade vi hemåt!
 
Obs detta teställe finns med i Smartboxen; En skön dag ,vilken vi använde oss av och som var min julklapp från jobbet!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann Eklund

Vilket härligt porslin, det blev man glad av :)

2013-02-09 @ 12:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0