Avbrott från tristressen med armbrott

Jag har nu kommit hem från London och Bett-mässan. En mässa som visar upp nyheter i form av hård- och mjukvaror inom digitaliserat lärande vilket i min branch är högaktuellt! Vi tittade alltså på olika aktivitetsbrädor....smartboards.....ipads och program och appar till dessa.
 
London bjöd inte bara på jobb utan även lite nöjen. Även om jag tog det väldigt lugnt så hann vi ändå med nåt pubbesök och massa god mat!
 
Här kommer lite blider som suktar:
Lunch frånthe  foodhall på Marks & Spencer . Huvudingrediensen i salladerna kunde bl a vara kyckling, rostbiff eller halloumi.Vi valde en mix av de sallader som fanns och det var
* broccoli med granatäppelkärnor (krispig och god)
*butternut scotchpumpa med rödlök,
* potatissallad,
* quinoa sallad med bönor, kikärtor och russin samt vanlig sallad.
-Detta var verkligen en matig sallad som hette duga!
 
Ett litet pubstopp med några av mina examinatorkollegor från PIM gruppen.
 
En god cider till lunchen!
 
Vi åt middag på en afrikansk resturang Shaka Zulu i Camden med hela gänget som åkte med DIU (=dator i utbildningen) 250 personer var en siffra jag hörde......
Ingen sensationell mat men en spännande förrätt nedan:
 
Carpaccio på antilop!!!!!
 
Snyggt afrikainspirerat handfat va! Hela inredningeni resturangen  var i samma tema där varenda kvatdratmillimeter av tak och väggar var afrikadesign.
 
Vi var några som stannade kvar i London över helgen och jag, Tobbe och Jenny hann med att äta både Indiskt på Brick Lane och Libanesiskt i Kensington dä rvi bodde.....Här kommer lite matpics;
 
Naanbröd och butter chicken. Vi var lite besvikna på maten vi hade alla ätit godare indiskt i london....
 
 
Libanesiska meze -smårätter. Vi tog tabouleh, haloumi, fetaostpastery, kryddiga korvar, kryddig potatis, falafel, hoummus och baba ganousj. Super GOTT!!!!
 
 
 
Med vin och dricks gick notan på 100 pund att dela på tre. Inte farligt!
 
Tack för trevligt sällskap dessa dagar!!!!
 
Avslutar detta inlägg med en bild på en mycket inspirerande skola där vi gjorde ett studiebesök. Mikael Faraday school. En skola som kommit långt i det här med digitalt lärande. Jag blev otroligt inspirerad!!!!!
Modern design....
 
Mattelektion....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0