Fängslande afternoontea på Långholmen, Bananpannkakor och Indiskt!

 
Det var inte så länge sedan jag avnjöt ett Afternoontea, då med Saga men nu var det dags igen. Jag och mina gamla kollegor hade bestämt att träffas och vi gick ut till Långholmens Värdshus och åt och drack otroligt gott. Sedan gick vi på en kort guidad tur I det gamla fängelset med tillhörande museum. Skönt att få röra sig lite på allt vi smarrat i oss. Teet var upplagd som ett gående bord vilket lätt ju kan inbjuda till att man äter en smula för mycket........
Sandwichar och scones
 
 
Hembakt rulltårta, hallonmuffins, philadelfiapaj och underbara småkakor
 
 
Dessa vackra ljuslyktor stod på alla borden och fanns att köpa på muséet.....jag motstod dock.
 
Här är några bilder från Långholmens fängelse som nu drivs som ett hotell bl a.
 
 
Lite fräschare nu än då kan man tänka
 
Jag fick ett tips av Saga som i sin tur fått ett recept av Emma på Bananpannkakor innehållande endast banan och ägg a la LCHF alltså. Efter lördagens kolhydratfrossa kände jag att dessa kanske var på sin plats. Wille o Felicia ville gärna prova imorse på söndagsfrukosten.
De var inte lätta att vända, det skall gudarna veta men otroligt goda med mycket banansmak, jag hade två jättemogna söta bananer och tre ägg som jag mosade i mixer och sedan stekte i mycket smör.
Ett ägg till är nog att rekomendera till två stora bananer! Då kanske de håller ihop lite bättre!
 
William lyckades bäst med att vända pankakan....mina blev i bitar.....
Absolut en pannkaka att prova fler gånger. Tasta!!!! Ni kommer gilla den!
 
 
Ikväll drar jag in till Söder med lite blandat folk "Gräsänkgänget" .Joe är i Berlin med Stefan och Katta är på Kanarieöarna så det blir jag, Håkan, Filip och Annsan som skall äta på min favoritindier på Katarinabangata: Shanti. Jag återkommer med bilder........
 
Appropå Indiskt, så såg jag reklam för dessa såser om man vill göra lite snabb-indisk-mat. Kan vara värt att prova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0