Bokleverans, Lördag på Lidingö och Heja Sverige!

 
TACK Lennart för mina fina böcker från dig!
 
Boken Grillmat LCHF av Birgitta Höglund suktade jag och syrran över när vi bläddrade i Pappas exemplar ute på Mefjärd....så mycket gott!.-och nu har jag min egen bok!!! ....och syrran och Svärmor också! Det kommer nog dyka upp ett och annat recept ifrån den boken här på bloggen i sommar! Det fanns så mycket gott, näringsrikt och lättlagat i den där boken.
 
 
I lördags tog vi en tur ut till Lidingö och Elfviks gård där Kia är ridlärare. Vi ville ju se hennes nyinköpta alldeles egna häst: Alcastar!
Där ute passade vi på att äta en lunchmacka och fika. Lidingö runt seglades även denna helg så vi gick en prommis ner mot vattnet och kollade på båtarna.
 
Underverket himself!
 
Jag vågade faktiskt klappa honom....
 
Den kompetenta ridläraren!
 
 
 På gräs sluttningen ner mot vattnet stod detta tält uppställt. Där kommer programmet Grillmästarna 2013 spelas in och det går på TV4 i sommar. Vi kunde ju inte låta bli att tjuvtitta lite in genom tältväggarna och kolla  in studiomiljöerna....
 
I
 
En likadan grill som vi har minsann! Kanske vi kan plocka upp några tips från programmet i sommar. Ja det tänker jag inte missa...
 
Sen var det semifinal i hockeyWM som gällde. Vad kul att Sverige vann och gick  till final!!!!!! Vi har ju varit på Globen och tittat på fyra matcher under det här WMet ....det har varit jättekul. Speciellt matchen mot Canada -vilket drag det var!
 
 
Kul även att Danmark vann Eurovisionsschlagerfestivalen. Speciellt som jag hade Anette på besök som ju bor i Danmark mellan varven.
 
Nu har vi ätit tacos härhemma och skall titta på matchen i TV, skönt tillbakalutad i soffan denna gång!
 
Ha en skön vecka i vårens tid alla Blogggläsare!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta Höglund's Mat

Hej. Vad kul att läsa att ni tycker om min bok. Önskar er en riktigt njutbar grillsommar :)

2013-05-22 @ 21:37:13
URL: http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0