Drömmar om glass! Nostalgi.....

Nerbäddad med feber ligger jag just nu och drömmer om glass. Joe har just kilat ner till affären för att skämma bort mig med min favoritglass just nu: Lidl´s jordgubbsglass -sjukt god och nästan som hemgjord!



Surfade runt lite och hamnade i minnen av barndomens glassar. Kommer ihåg den här listan väl!

Glasslistan fr 1976. Min och syrrans favorit: Geléapelsin! En sån blev det varje helg i bilen till och från landet. GB tofé var en annan favorit.



Elller den här listan. Favoriten "Minty". Första gången jag och min kompis Helena åt den här var en kväll i Farstastrand. Vi va på Scouternas "Banandisco" 12 år gamla. Vi gick till pressbyrån och köpte denna nya glass och vi va lyriska. Direkt när vi ätit upp den gick vi och köpte en till!


Fler glasslistor finns här!



Kommentarer
Postat av: Helene

Inte braaaaaaaaaaaa å va sjuk1 tur att det finns glass och omtänksamma män som handlar den!Get well soon! H

2010-10-16 @ 15:14:11
URL: http://http:
Postat av: Therese

Tack, ska skynda att krya på mig!

2010-10-17 @ 13:45:16
Postat av: Joe

Jag röstar på GB toffé

2010-10-24 @ 21:55:02
Postat av: Anonym

Jag röstar på GB toffé

2010-10-24 @ 21:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0