Bondens marknad

En härlig lördag i soligt, varmt väder. Vi tog en tur på Söder till Bondens marknad. Här kan man hitta en massa odlade grönsaker men också delikatesser, ost, saft, marmelader, kräftor, blommor, fikabröd mm mm!
Ett måste så här på hösten.



Härliga grönsaker och blommor på Bondens marknad (Katarina Bangata på Söder)



Solrosor! Dotterns favoritblomma. "För att man blir så glad av dem"



Trattkantareller och gula kantareller.

Kilopriset på dessa gula delikatesser gjorde mig otroligt glad att ha ett gäng påsar i min frys redan. För övrigt så
handlade jag en burk Havtornsmarmelad och en ost från Väddö (-mina landet-trakter) från Väddö gårdsmejeri.



Den goda osten, typ camenbert, fast svensk, ekologisk och supergod, avnjöts senare på lördagskvällen med ett glas rött vin.

Till mitt shoppingsällskap för dagen Tack P och Lilla J!!!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0