Hösten är här med skogens guld!

TACK kära kollega Monkan för dessa fina kantareller!
Jag fick en stor plastpåse med kantareller i går av min kollega. Nu är det dags att rensa dem för att sedan snabb-förvälla och frysa in till alla grytor och förrätter i höst! Oh, jag är så glad!!



Skogens guld!



Varav en jätte-kantarell! ;-)



En rolig sak att se fram emot i höstrusket är matmässan "Det goda köket" på Stockholmsmässan 12-14 november. Mat och dryck i mängder. I år blir det 4e året jag besöker den mässan i glada vänners lag!
Höjdpunkten på mässan är förstås ett besök på Kockarnas krog där Sveriges stjärnkockar får kreera varsin maträtt som man kan avnjuta med ett därtill avsett vin! Det blir en favorit i repris, även i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0