Fisksoppa på sik och målning


Det blev en fisksoppa på siken som barnen drog upp med nån laxbit från frysen som komplettering. Vi hade inga räkor denna gång men saffran och fänkål fanns och hummerfond som gör en så god bas i soppan!
Till soppan vitlöksbröd och limeaioli!
Gott helt enkelt!

Till soppan avnjöt jag detta goda chablis som våra gäster lämnat efter sig. Tack för det!

Pappa o Berits fina glas med tennfot. ( Reymyre)

Finns på systemet!


Det har blivit lugnt och stilla ute på ön när vår lilla trupp minskat från 10 till 5. Saga har varit så duktig och jobbat med sitt lilla rum i lillstugan. Nu är det färdigmålat och väntar på möblering vilket vi får vänta lite med tills den stora starka pappan kommer ut igen!

Det färdigmålade resultatet:
Snart golvet och listernas tur att få sig en omgång.


Bilder från det skönaste doppet som finns- Morgondoppet!

Detta var sista semesterdoppet. Nu hem till stan igen. Saga och jag tog båten till Dalarö där Joe hämtade upp oss och en fin present fick man också av min snälle man -eftersom det var vår bröllopsdag! 18 år sedan vi stod där i kyrkan med darrande knän......åren går fort minsann!

TACK snälla Joe för mina fina armband och tack Saga för god laxpasta du lagade åt oss igår!
♥♥♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0