Kyckling i enkel god sås


Fräs upp  bacon från ett paket klippt bitar. Låt sen ca 10 skivade färska champinjoner fräsa med( eller 1 burk champinjoner)Häll på 1 trea grädde av valfri fetthalt och en burk crème fraiche. Slå i en skvätt soya och lägg i finklippt persilja och timjan. Koka ihop nån minut.


Lägg kycklingfiléer i en ugnsform (800g-1 kg) krydda med svartpeppar och häll över såsen. Laga i ugn 225 grader i ca 20-25 min eller tills kycklingen är färdig. Servera med ris eller pressad potatis.

Eftersom jag äter à la GI åt jag min kyckling med blomkålsris = blomkål som rivs på den grova sidan av rivjärnet och sedan kokas mjuk.


Blomkålsris

Första gången jag provade blomkålsris och det var helt ok. Man saknar verkligen ris eller nåt när man har en god sås så det här var ett bra alternativ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0