Osttips och sommarmat


Jag kom på att jag inte visat nån bild på en jättegod ost vi åt på Mefjärd som Stefan köpt med sig.

Här kommer några bilder på denna basilikasmakande ost!

Basiron Pesto
God, fräsch och rolig ost att lägga på ostbrickan!


Det har blivit en hel del matlagning och många goda matminnen under sommaren. Och än är inte sommaren slut.... Jag ser fram emot flera matminnen på den lilla resa som Joe och jag ska göra till en Europeisk huvudstad om nån vecka!!!!!!
Dessutom ska vi ju äta en bröllopsmiddag i sena augusti. Så än är inte sommaren slut!



Nu kommer en liten önskelista:
Men frågan är vilken man skall satsa på, den dyrare lilla till min kitchen aid eller den stora manuella lite billigare maskinen?!? Vi får se....

Pastamaker till Kitchen Aid

Pastamaskinen Marcatostor

Tror faktiskt jag ska kolla blocket. Det finns säkert många som som har en pastamaskin som står och samlar damm nånstans!!

Kommentarer
Postat av: Helene

Det ser så gott och trevligt ut med all den mumsiga maten du/ni lagar, jag tror vi måste få till en gourmethelg och frossa i mat, vin och desserter! Tina och Leila släng er i väggen, the new queens name is Therese

2011-08-04 @ 08:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0