Det godaste julbordet.....

Äntligen dags för riktigt god julmat från många kockar,nämligen Mamma, Freddan, Katta, Aviva och Jag &Joe!

Men först var det ju dags för Kalle Anka!

Mina guldklimpar som är stora nu men Kalle Anka fängslar än-Liten som stor!


Kallemys!


Tjejerna i Alex knä!

Sen var det då äntligen dags för julmat!

Mammas inlagda sill, rökt vätternröding, Avivas senapssill, Kattas limesill med rödkaviar och matjes förstås med gräddfil och gräslök samt stekt inlagd strömming.


Ägghalvor med löjrom, kålsallad, rödkålstzatziki......


Jansson och Hanssons frestelse, Freddans revbensspjäll, mammas köttbullar och prinsskorv.

Skinkan glömde jag att fota!

Jag hoppas ni alla fått mycket god julmat, julmys och en eller annan julklapp den här julen!
Så här glad och nöjd kände jag mig med maten och sällskapet på julaftonskvällen:

Bloggerska med kameran till hands men det här fotot tog Joe!

Obs passar på att tipsa om en super god mumma liknande dryck till julmaten:
1 flaska julöl
1 flaska porter öl
1  flaska svagdricka
samt lite madeira
(efter smak)
Häll upp i en stor kanna eller två och låt skummet sjunka lite! Njut!
-Supergott till helgmat eller brunch!

Sen var det dags för julklappar och man kan välsäga att årets julklapp hos oss blev Zlatan-boken! Tre exemplar lyckades vi skrapa ihop..bra jobbat! Fred, Håkan och Filip fick den allihop!



Till efterrätter åt vi Kattas fina Sorundatårta och Joes saffranspannkaka - den ser lite mörk ut på bilden men den var supergod med sylt och grädde till!!!!

Recept på saffranspannkaka kommer här:

Prova den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0