Fiskgratin med saffran, tomat, räkor och ost!


Recept för 6 personer:

800 g vit fisk -torsk, pollok eller pangasus
räkor typ 1-2 burkar färdigskaladepå burk
1 burk krossade tomater
1 dl chilisause
½-1 tsk sambal oelek
1 pkt saffran
1 buljongtärning fisk eller grönsak eller lite hummerfond
1 skvätt vittvin
1 stor burk crème fraiche
riven ost
salt vitpeppar

Koka ihop tomatsåsen och smaka av. Rör ner crème fraiche.
Lägg fisken i en ugnsfast form, krydda efter behag -jag tog salt och citronpeppar.
häll såsen över fisken och strö över den rivna osten. Grädda i ugn 200 grader i 20-25 min
För att unvika att få räkorna gummiaktiga så strö över dem i slutet av tiden i ugnen!

Servera med potatismos eller Pomme duchesse!

Saga som hjälper mig att spritsa potatismosen till pomme duchesse!

Ha bara i en äggula i potatismoset så det håller ihop!Grädda sen i ca 5 min i 225 gr!

Micke och Kia kom och åt middag hos mig och Saga , mannen var på julfest med jobbet, och vi hade trevligt och maten fick sällskap ner av vin, ett Chardonney och ett Riesling (båda från Australien Jacobs Creek -Kias favoritvin!)
Tack för en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0