Julbord på Sundbygård

Freddan och mamma samlade hela familjen till Julbord på Sundbygård. Bara Wille fattades eftersom han hade match. Förra gången vi var på Sundby, för två år sen, började det precis snöa men nu var det barmark och skönt är väl det tycker jag!

Maten var god och sillarna och övriga fiskrätter smakade som vanligt bäst enligt mig.

Filip tog nog ätrekord i år!

Första hämtningen!


Efterrätter! Filip glad och mätt -men några knäck fanns det i byxfickan till vägen hem!


19 Personer blev vi tillslut.....

Annars har jag haft en skön helg. Mannen och Håkan åkte ner till Portugal i lördags morse så jag är nu gräsänka och då har jag bl a svullat i mig det här:

En räkmacka på surdegsbröd...rostat -slurp vad god den var!


Hemlagad thaimat med nudlar....

....och gott hembakt Adventsfika hos Heidi i Tyresö. Kul att se hur du bor! Tack för fikat!

Nu ska jag ha lite adventsmys för mig själv framför TVn och kolla på "Så mycket bättre" från igår. Hoppas ni har haft en skön helg allihop! Hoppas ni har det bra där nere i Portugal Joe o Håkan ! (Om  ni nu kikar in hit)


Joe i casa Skoglund i Portugal


Njut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0