Åland och Bara Bodegan

En semester på landet blir ingen riktig semester utan en tur med Eckerö-linjen till Åland,  Mamma och Freddan hängde också med. Vi ville naturligtvis också hälsa på våra kompisar Anette o Karsten som driver Bara Bodegan med gästhamn i Kärringsund. Vi tog bilen med oss och tillbringade halva dagen i Mariehamn och eftermiddagen i Kärringsund.


På däck var det lite blåsigt men solen sken och räkmackan smakade precis så som den alltid smakar på båten med mycket räkor och lite för tunnsmakande majonäs!

I Mariehamn fyndade vi lite på Jussis keramik och Esprit . Joe hann bli getingstucken i bilen.....det gjorde ont även på min stora starka man! Stackarn......!


Några bilder från Bodegan och gästhamnen!:

Tycker ni hade så fint där inne och mysigt ute!!!
Sorry Anette, du fick komma med på bild i allafall. (Vi ser ju crazy ut bägge två.....;)
Karsten hann jag tyvärr inte fånga på kort......

Vi hade härligt väder så vi tog ett glas Rosé och satt och njöt av utsikten utöver gamla Åländska sjöbodar och diverse båttrafik.

På vägen hem träffade jag lustigt nog på en kollega: Anna Lena som också varit på Åland över dagen.

Två kollegor i väntan på att få gå/åka ombord!

Sen blev det Skärgårdsbord på kvällsbåten hem. Gott var det men otroligt mycket folk så vi stod mest i kö men fiskrätterna var bra som vanligt och sparris och Hollandais fanns bland varmrätterna så mätt blev jag utan tvekan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0