Drömmen om ett utekök del 1

Jag har länge drömt om ett utekök på Mefjärd där vi tillsammans kan stå och hacka, blanda  och greja. Min dröm är ett utekök med havsutsikt, det låter väl inte så dumt?

Jag frågade Pappa och Berit om lov och om en och annan planka sen började vi.

Den gamla benställningen till diskbänken där Berit rensar fisk har nu gjort sitt men varit väldigt användbar....



Nya ben-par ....skruv skruv skruv...."Det här går alldeles för lätt", sa vi. -Vi hade rätt för sen blev det fel...nytt tänk och nya lösningar och mått.....





Många snickare var vi -Härligt!


Det börjar närma sig....!




Å hej å hå.....dags att ställa på plats...


Så därja, nästan på plats och lite småsaker kvar att fixa till; panelen, hyllor, hyllplan, en bänkskiva och ett förhänge i framkant. Det blir nästa gång.....

Här kan ni se lite inspirerande bilder på fina utekök......:





Nu kliar det i fingrarna att få bygga klart och sen piffa!!!!

Amatörritning men dock en bild av hur jag tänkt mig.....:(+inredning förstås!)



Tack för hjälpen! Jag ser fram emot att hacka tillsammans i underbart solsken och ta ett glas vin vid vårt utekök med den vackraste utsikten som finns...!!

Kommentarer
Postat av: stefan

Ser toppen härligt ut :) längtar dit för att bygga klart o sen hacka o skapa goda rätter :)

Vi ses snart :)

2011-06-29 @ 20:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0