Längtan efter Sushi........och London

Googlade loss idag och hittade en smart produkt för att göra sushi. Kolla själva!


Det kanske blir ett Tupperwareparty i vår i alla fall tyckte de där produkterna verkade bra- sushimattor är ju lite knepiga att pilla med.


Nigiri o maki! Det får lov att bli en och annan sushibit snart. Jag får nog inga problem att lura med mig Syrran att äta sushi i London!Bara några veckor kvar innan vi möter våren i där. - Tänker att vi hittar ett sånt där ställe med sushin ringlandes runt på rullband.....Eller vad tycker du Siss?

......det måste vi ju prova!

Eller dessa söta maki a la Hello Kitty......



Vi har annars avnjutit en lugn fredagsmiddag här i huset:

Stek, gräddsås och fetaostgratinerad potatis. Stek hör annars inte till husets vanligaste rätter och kommer inte att tillagas å det snaraste igen. Den här blev ok, god men lite seg tycker jag. Tur att potatisarna med kamrater (morötter och rödlök) blev desto bättre!! Jag var på jakt efter palsternacka och sötpotatis att ackompanjera potatisen med men det fanns inte på närmsta affären och fredag som det var, vill man ju bara bara hem och inte irra runt och leta efter sötpotatis!

Sedan blev det ishockey på TV. Djurgår´n- Luleå  2-0! Mannen glad, sonen glad= alla glada! Nu håller vi tummarna för Flemmingsberg imorgon i sin sista kvalmatch. Oavgjort eller vinst betyder att William med lagkompisar går upp i elit!!!***************** HEJA FIK!!********************


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0