Veckans mat och Kryddpresent

En lång vecka med mycket inbokat -dag som kväll- är äntligen slut. Puh! Skönt med lite helg så man får ta igen sig! Halva familjen är i fjällen så här är det bara jag och sonen och han är inte hemma  mycket så det är väldigt stilla här i casa Skoglund. Jag sov själv i huset för första gången någonsin (tror jag), i natt. Sov som en stock!!!!

Lite gott har man förstås tryckt i sig denna vecka bl a hamburgare......


.....Kyckling i rödcurry med cocosmjölk......


.....och lax i ostsås med jordnötter ( Nötterna la Wille till när han lagade denna rätt till sin mor (för första gången) medan hon lagade hans favvojeans) och det blev riktigt gott! Tack för maten Butchoo♥


....och så våfflor förstås!Två våfflor hann jag  få i mig på jobbet i dag till mellanmål.
Mmmm vad det var gott! Man måste synda nångång och är det våffeldag så är det!♥♥♥♥



Jag fick en rolig present idag av en mamma på jobbet: En Eritreansk krydda som heter Berberi . Jag fick en hel burk,  direkt inforslad från Eritrea till henne. Kryddan innehåller bl a rödpeppar, ingefära, vitlök, basilika, salt, koriander, kummin. Så nu ska jag prova att laga hennes kycklinggryta med Injera en typ av majspannkaka som man äter till. Det ska bli spännande, bildbevis kommer.
Så här ser kryddan ut:

Jag säger ju det: Matintresset samlar människor!


Nu är det nattinatti här. Ska sova bort min förkylning har jag tänkt mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0