Het höstgryta med fläskfilé och chorizo

Härligt med fredag och inatt kommer dottern hem!

 Har idag grillat korv till en hel förskola så jag blev så glad när jag slapp laga middag ikväll, Joe hade inspiration och gott blev det!

Gryta med fläskfilé, chorizo, lök, oliver, syltlök, paprika, ajvar relish och crème fraiche -
+ div kryddor!

5-6 pers

500-600g fläskfilé i bitar
5 heta chorizokorvar i skivor
2 gul lök
2-3 klyftor vitlök
20 syltlökar
svarta oliver
1 burk kross tomat
2 msk tomatpuré
2 dl ajvar relish
75ml grönsaksfond
7 dl crème fraiche
2 paprikor  hackade
salt och peppar ev cayenne

Fräs fläskfilén för sig och korven,lök,vitlök och syltlöken för sig. Krydda och blanda ihop. Häll i övriga ingredienser (utom oliver och paprika som läggs i precis innan servering)bubbla ihop en stund!
Servera med ris och sallad till!




Tack för maten och de fina blommorna jag fick! ♥





Ikväll tänder vi ett ljus för dem vi minns eftersom det är Allhelgonaafton.



Kommentarer
Postat av: Helene

Grytan såg väldigt god ut! Den ska jag prova att göra, gillar blandningen korv och kött, yummy!

Kram H

2011-11-05 @ 21:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0