Kyckling massaman

Lite frusna efter dagens promenerande på Skogskyrkogården beslöt vi oss för att lag en het asiatisk rätt:
Kyckling massaman.

Ingredienser plus lite hönsbuljong och grönsaker.

Fräs upp kycklingen och klicka i en matsked massamancurrypasta (per burk kokosmjölk) häll på kokosmjölk och smula i hönsbuljongtärningar! Låt det bubbla ihop en stund så man vet att kycklingn är klar!

Det gröna är limeblad som jag kryddade lite med också.


Fräs lök och morötter lite mjuka och blanda sen i bambuskott, vattenkastanjer och sist paprika. Jag kryddar med soya och sweetchilisås.

Man kan ta precis de grönsaker man har hemma, jag tog med sonens favoriter: bambuskott, vattenkastanj och cashewnötter också!

Blanda ihop med de kokta nudlarna och slafsa i er! Så gott!

Vill dock påpeka att ICAs äggnudlar inte var de bästa, jag föredrar de från Blue Dragon eller några andra asiatiska-de är mycket godare. De här blev lite spaghettikänsla:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0