London



Väl framme i London efter vår lilla Spatrip. Ovan ser ni interiör o exteriör av vårt fina pubhotell: The Brook Green som ligger i Hammersmith några Undergroundstationer från centrum. En pub med 14 hotellrum det var en trevlig pub med god mat och frukost och lugnt att sova eftersom alla pubar stänger kl 23!

Mycket shopping och mat blev det dessa dagar i min favoritstad!

Här ser ni bl a en risotto en pubtallrik med lite blandat, bröd, kött, skinka och ost ,
 Kattas crabcake/boll, min linguine del mar och längst ner till höger min flygplatsmiddag! 
 
Vi åt en middag på vår pub och en på Mamma och Freddans hotel och det var bra mat på båda ställena.
Katta och jag passade också på att äta Sushi på YO! som ligger högst upp i Harvey Nichols-varuhuset.



Sen tog vi en tur på Harrods som var välupplyst inför julen:

Harrods tittade vi på julavdelningen som är helt makalös! och köpte lite thé och julthé och lite annat smått och gott innan vi vilade våra trötta fötter på ett café inne på Harrods.

Lite afternoontea and coffee med scones, clotted cream och jam och jordgubbstårta......mmmmmm! Sockerhalten i topp!!!

Följande dag spenderade vi på en Galleria i Shepards Bush shoppandes julklappar o dyligt men en lunch hann vi med tillsammans med Mamma o Freddan högst upp i gallerian där deras foodcourt ligger!

Det blev Vietnamesiskt för mamma , mig och syrran: Springrolls med jordnötssås och nudlar med kyckling och räkor! och Klassiskt engelskt för Fred: Fish n´chips.


Whitfields ären underbar gallria, som ligger i Shepards Bush, med alla affärer man kan tänka sig samt en bra foodcourt!

Dekorerat Julträd  i Whitfield gallerian


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0