Man tager vad man haver-paj

Ibland är man ju bara så där sötsugen så man bara måste baka nåt! Eftersom jag tycker lite synd om mig själv och min onda rygg, så tänkte jag unna mig nåt men jag hade knappt något gott att baka av hemma. Två äpplen gör ingen paj, inte heller 2dl vetemjöl.....men jag hittade lite svarta vinbär och lite rabarber i frysen och de fick tillsammans med äpplena duga!



Degen blev väldigt smörig med de 2d2 decilitrarna mjöl plus lite havregryn och hackad mandel och socker.





Måste säga att det blev en av de bättre smulpajerna jag bakat! Degen blev så där lagom lätt och krispig med lite crunch från mandlarna och en fräsch smak av svartvinbären! Supergott

Med favorit- vaniljglassen från Lidl!
Mums!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0