Fiskgratin med kräfttoutch

Har haft lite datorproblem så inläggen duggar inte precis tätt men ny dator är beställd och dyker upp snart hoppas jag! Men här kommer i alla fall ett inlägg:
Söndagsmiddag hos oss den här veckan. Vi saknade svågern som är på fotbollsresa och Saga som pluggade hos en kompis, men vi fyllde på runt bordet för förutom syrran med barn,Wille och Felicia så kom Mamma, Heidi, och åt. Trevligt!
Jag blev bjuden på den här goda Fiskgratinen hos Py härom veckan så jag fick receptet (som hon fått av sin faster Gullan) och provade. Lätt och gott -det gillas!
Faster Gullans Fiskgratin
4 port
600g torsk
2 dl crème fraiche
400g kräftmjukost
1 gul lök -finhackad
rivenost
Blanda ihop allt och häll över fisken. Riv över ost! Grädda i 200gr i 20 min!
Jag kryddade endast med citronpeppar och salt...
Jag rev över parmesan och  Jarlsbergsost!
Servera med ris eller potatis!
Jag har ätit en liknande gratin med mjukost, crème fraiche och finhackad gräslök -också gott!

Kommentarer
Postat av: stefan

Ser och låter jätte gott ut .

Skall komma med lite mat tipps när jag kommer hem från min Marocko resa :) skall botanisera runt här i deras "kök"

2011-10-18 @ 02:02:19
Postat av: Helen

Längtar tills du kommer hem från London nya härliga mat tips! Kramar till dig min kära vän!!

2011-11-24 @ 10:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0