Alla ♥-dag.....

Idag vill man ju göra nånting gott åt sin familj eftersom det är Alla hjärtansdag! Några slags cupcakces var min tanke och jag gjorde ett recept som vi hade dille på för nåt år sedan, jag o dottern, -bananmuffins! Dagen till ära försökte jag mig på att vara lite konstnärlig och dekorera lite......

Röda hjärtan och pärlströssel från min favorit på nätet; Borgeby kryddgård.

Här kommer receptet:
150 g mjukt smör
2 dl socker

(vispas fluffigt)
2 bananer som mosas och hälls i smeten
( och pressa gärna lite citron över bananmoset så håller sig muffinsen gula!)
kläck i 4 ägg
4 dl vetemjöl
blandas med
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
och hälls i sist-vispa ihop!

Glasyr:
Florsocker
lite vatten med karamellfärg
några droppar smultronessens

Klicka ner smeten i muffinsformar och grädda i 200 grader i ca 10 minuter!

Nu blir det lyxfika här hemma! Har nån vägarna förbi så välkommen  in och provsmaka en hjärt-muffins!


Ha en trevlig kväll allihop!





Kommentarer
Postat av: Heidi

Åh så fina!!

2012-02-14 @ 21:45:09
Postat av: Joe

Supergoda och snygga.

2012-02-15 @ 18:01:47
Postat av: Helen

Du e duktig du!!!:)Kramizzz

2012-02-20 @ 16:39:07
URL: http://matgalen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0