Sommarlängtan och het Kycklinggryta i rödcurry och blomkålsris

Jag börjar längta efter sommar och lite värme i denna kyla....Sprang på färska, söta jordgubbar idag i affären så dem mumsade vi på ikväll efter maten tillsammans med lite ananas! Nästan lite sommarkänsla!

Finns det nåt godare än jordgubbar!

Är mycket bättre i min fot idag så jag har stått i köket sen jag kom hem idag och pulat!
Gjorde en veckosallad för att det är så gott och bekvämt att ha i kylen, och sen lagade jag en kycklinggryta med rödcurry och kokosmjölk.

Blomkålsris (riven och kokt blomkål) är faktiskt ett superalternativ till ris! Gott, GI-vänligt och lättlagat!
Joe hade köpt kycklinglårfiléer, som jag hade i grytan och det är mycket smak i dem om man jämför med bröstfilé!

Måste passa på att visa min fina islykta som jag frös i helgen!

På vår trapp just nu denna smällkalla måndag!

Så här höftade jag ihop min kycklinggryta:

Jag fräste upp kycklingen i olja och tog i en stor klick rödcurrypasta typ en stor matsked! I med två burkar kokosmjölk och två hönsbuljongtärningar. Saltade med lite fisksås och pudrade på lite limeblad för fräschör. Sen fick det bubbla ihop medan jag kokade ris och blomkål. Jag fräste upp rödlök, purjo, rödpaprika och sockerärtor och hällde i dem precis innan servering för att grönsakerna ska hålla sig krispiga.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: stefan

Mums fast jag är mätt blev jag jätte sugen :)

Fick lite sommar längtan när jag ser "gubbarna" :)

jätte fin lyckta behövs något varmt som lyser upp i kalla mörkret

2012-02-06 @ 21:13:23
Postat av: Helen

Va fin din lykta är! Längtar så mycket tills ni kommer och hälsar på:)Kramar från mig:)

2012-02-07 @ 14:34:09
URL: http://matgalen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0