TGIF och att familjen är frisk. Det firar vi med :Fisk!

Familjen har återhämtat sig och livet börjar återgå till det normala. Vi firar in helgen och den nyvunna friskheten med lite god mat och vin!


Fisk i ugn med grädde, västerbottenost och purjo

Skär 1 purjolök i strimlor lägg i oljad ugnsform. Lägg i valfri fisk och krydda den -jag tar salt och citronpeppar.
Häll över en gräddblandning(valfri fetthalt) med riven ost i . Idag blev det Västerbottensost! In i ugnen i 12-15 min. Servera med ris eller potatis eller endast en god sallad!


Jag har på syrrans inrådan nojat in mig på Rieslingdruvan. En klar favorit, fruktig och god!

Detta goda vin drack vi till maten idag och det var precis lagom kylt och med en fräsch, fruktig smak. Mmmmm, jag börjar ana våren !


 Vår middag denna fredag då vi saknar "På spåret" på TV men är tacksamma att alla är friska igen!

Dags för soffläge för mig och resebokning inför sommaren........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0