Skogens guld....Kantareller

Måndag igen och vad ska man äta? Neej, vi har inte börjat med nån matkasse här hemma fastän det verkar så bekvämt.

Måndagsfyndet blev några påsar kantareller som jag fått av mamma och viltskav som också låg och gömde sig i frysen. Så nu är vi mätta på en "höstig" gryta med Viltskav, kantareller o purjolök! Grytan smaksatte vi endast med svampbuljong, salt och peppar samt en klick Dijonsenap!





God smaksättare -Dijonsenap!

Passar på att visa några bilder på charmtrollet Jack!
Jag, Py o Jack gick och matade änderna med bröd igår. Roligast var när änderna flög tyckte Jack. Ja, nån nöd går det inte på de där änderna i alla fall!

Mor och son med painriche i högsta hugg!


En glad Jack som kastade brödbitar som aldrig förr! 


De välmatade fåglarna i dammen vid Myrängen

Tack för besöket P & J!



Kommentarer
Postat av: Helen

Önskar att jag också hade varit där med er och matat änderna:( Miss you!

2012-01-17 @ 12:19:56
URL: http://matgalen.webblogg.se/
Postat av: Anonym

......o vi saknar dig brydn!

2012-01-17 @ 21:04:52
Postat av: Anonym

Vi saknar dig me´ Brydn! Men vi har smitt planer!!!!!Du får höra snart!

2012-01-17 @ 21:07:35
URL: http://matgalen.webblogg.se/
Postat av: Therese

Vi saknar dig Brydn! Men vi har smitt planer!!!!! Du får höra snart!

2012-01-17 @ 21:10:03
Postat av: Py

Och tack själv! Det var supermysigt och vad roligt att se bilderna. Jag ska visa sidan för Jack.

2012-01-17 @ 21:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0