Ulriksdalsslottsträdgård och Kokos-kanelkaka

Lediga dagar så här i mellandagarna. -Härligt! Vi bestämde oss för att ta en tur ut till Bosse Rappnes handelsträdgård vid Ulriksdalsslott. Det finns så otroligt fina grejer där och underbara blommor och växter förstås.

Tips på vintergrönt och dessutom blommande: Skimmia" eller "Vinterbär"

Den här fina misteln hängde där men det fanns ingen snygging i närheten så det blev inget pussande under misteln som annars är tradition. ;)




Härliga Azaleor.....

Måste bara visa denna vackra orkidé:

Detta exemplar kostade 2900kr! Men maffig var den!

Vi tittade runt lite bland alla fina krukor, pynt, blommor och växter och gjorde nåt litet inköp. Jag blir alltid glad av blommor. Mamma och jag köpte några Sankt Paulior -superfina exemplar!


Mamma väljer och vrakar....

Sen var det dags för lite lunch. Vi åt på själva handelsträdgården (-men om ni åker dit så tycker jag det är trevligare och godare på caféet vi slottet.)


Min lunchmacka med mozzarella o tomat. Får godkänt, men inte mer!

Sen tog vi en promenad i området ner mot vattnet. Kallt var det!
 
Mamma och Katta i stormens spår....

Tack för idag mor och syster! :)

Nu kommer ett recept på en super lätt och snabb Kanel- och kokoskaka som vi bakede igår:

2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
100g smält smör

kanel
kokos
( eller hackade nötter)att strö över

Rör bara ihop allt och häll ner i smord bröad form. Strö över kokos och pudra på kanel!
Grädda 22-30 min på 175grader!



God kaka till thé eller kaffe....


Chiao så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0